Hírek Kiemelt hírek Térség

A 2021-évi gépjárműadózás – változások!

A 2021. adóévtől az gépjárműadóztatás feladatát az önkormányzati adóhatóságoktól a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vette át. Ezért a 2021. január 01-től keletkező adófizetési kötelezettségről szóló határozatokat és a befizetéshez szükséges csekkeket, számlaszámot a NAV folyamatosan küldi meg az érintettek részére.
A 2021. adóévi kötelezettségekkel kapcsolatos tájékoztatást az önkormányzati adóhatóságok már nem tudnak adni.
A 2020. december 31-ig keletkezett hátralékok kezelése viszont az egyes önkormányzati adóhatóságok feladata maradt, ezek befizetését még az önkormányzatokhoz szükséges teljesíteni.
Az állami adóhatóságnál telefonos ügyintézésre a NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerének (ÜCC) használatával van lehetőség.
Ahhoz, hogy az adózó az ÜCC szolgáltatásait igénybe tudja venni, azonosítás szükséges. Ez két módon lehetséges;
• ügyfélazonosító számmal, ami a NAV-tól,
• részleges kódú telefonos azonosítóval (RKTA), ami bármelyik kormányablakban igényelhető.
Ügyfélazonosító szám igénylése:
• Személyesen: Az ügyfélazonosító-szám a NAV bármelyik megyei (fővárosi) adóigazgatóságának ügyfélszolgálatán igényelhető. Az ügyfélazonosító számot postán küldi meg a NAV, az ügyintézési határideje 30 nap.
• Elektronikusan: KÜNY-tárhelyen (ügyfélkapun) keresztül, a nyomtatványkitöltő programból (ÁNYK) a NAV honlapjáról letöltött TEL adatlappal.
Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazáson (ONYA) keresztül, ahol belépéskor az ügyfélkapus azonosító adatok megadása után a telefonos ügyintézéshez szükséges kérelem
az Új nyomtatvány/Kérelmek/TEL adatlap kiválasztásával és kitöltésével indítható el.
Az elektronikusan küldött kérelmek alapján a NAV a következő napon megküldi az ügyfél KÜNY-tárhelyére a telefonos ügyintézéshez szükséges PIN-kódot. A kiadott PIN használatával másnaptól kezdeményezhető az ügyintézés.

Vélemény, hozzászólás?