Hírek Kiemelt hírek Szentes

A jövő számítástechnikája a Szentesi Szalonban

Dr. Gulyás László, az ELTE Mesterséges Intelligencia Tanszékének docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság alelnöke volt január 10-én a Tóth József Színház és Vigadó által szervezett Szentesi Szalon vendége.
A programtervező-matematikussal Szebeni Zoltán beszélgetett, aki először a kezdetekről érdeklődött. A Köztársaság téri Általános Iskolában (mai Szent Erzsébet Kat. Ált. Isk.) kezdte, majd a Horváth Mihály Gimnáziumban érettségizett, és az ELTE programozó szakán „fordult rá” pályájára. Már tizenéves korában készített számítógépes programokat, az ELTE-t pedig azért választotta, hogy az elméletet nagyon alaposan elsajátítsa – mesélte.
Aztán a mesterséges intelligencia fogalmát igyekezett hallgatóságának megmagyarázni (nem volt könnyű feladat), egyébként a jövő számítástechnikájának is nevezte. „Nagyon leegyszerűsítve célgépeknek (is) hívhatjuk.”
Kitért a mesterséges intelligencia három (szűk; általános; szuper általános) szintjére is: napjainkra leginkább a szűk mesterséges intelligencia tárgykörébe tartozó kutatások a jellemzőek, de már igyekeznek a következő színt lehetőségeire is koncentrálni.
Gulyás László az ELTE mellett kutatott a Közép-európai Egyetemen, az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetben és a Harvard Egyetemen. Részt vállalt több startup és kkv menedzsmentjében, számos uniós, valamint nemzeti támogatásból megvalósult technológiai fejlesztésben töltött be vezető szerepet, emellett több mint nyolcvan publikáció szerzője.
Az 50 éves szaktekintély arról is beszélt, hogy az elmúlt húsz évben nagyobbrészt tudásának legjavát az üzleti életben kamatoztatta, de mára már főként kutatással és oktatással foglalkozik, illetve az egyetemen elért kutatási eredmények gazdasági életbe történő átvitelét menedzseli.
Küldetésének tartja az akadémiai és az üzleti világ közötti kapcsolatok fenntartását és ápolását: a friss tudományos és technológiai eredmények piacra vitelének segítését, illetve az üzleti világ szempontjainak megjelenítését az oktatásban.

Vélemény, hozzászólás?