Az országúti kerékpárosoknak a pandémia utáni első ’nyilvános’ versenye első a 2 napos Tour de Gyöngyös ígérkezett. Az első nap 75 km-es Mátra-kör (Gyöngyös-Mátraháza-Parád majd óramutató járásával megegyezően megkerülték a Mátrát), míg a második nap egy Gyöngyös-Kékestető (18 km) táv várt a versenyzőkre – egy nem lezárt pályán.
A Körös-toroki Oxigénfalók Csongrádi Kerékpáros Kör (KTOF.bike) tagjai, Giricz Abigél, Giricz Gábriel, Giricz Balázs és Hankó Zoli a rövidebb pályán indult el, Giricz László pedig edzőként volt jelen.
Mindannyian országúti kerékpárosok. A bringa egyik speciális része a pedál: van olyan lehetőség, hogy a cipőt és a pedált egymásba tudják kapcsolni, így azt hatékonyabban lehet tekerni, a láb nem tud lecsúszni a pedálról. Abigél kivételével mindenki ilyen pedált használt a csapatból, így Abinak sokkal nehezebb volt feltekerni.
Hankó Zoltán így írja le magát a versenyt:
„Tűző napon startoltunk a fák hűsítő árnyéka nélkül. Jómagam idén már 4500 km-en vagyok túl, de úgy éreztem, ez volt az első igazi meleg nap – habár enyhe északi szél hűtötte a bringásokat. Az út eleje Mátrafüredig 1-2%-os emelkedő, ami látszólag sík, de ez csalóka. Amolyan láthatatlan emelkedő.
Már első 3-4 km-en belül a mezőny végében (2/3-a után) volt egy kisebb bukás: 2 bringás akadt össze és esett el az út jobboldalán, mire többen hirtelen balra vágtak ki, ami több embert fékezésre kényszerített. Az eredmény az lett, hogy a boly már itt kettészakadt.
Viszont Balázs és Gábriel mögött volt az esés, így ők sikeresen el tudtak jönni az elejével. A meredekség Mátrafüredtől váltott át 5%-osra, egészen Mátraháza előtti kb 2 km-ig, ahol 2 kisebb lejtőn fel lehetett gyorsulni akár 35-45-ös tempóra, hogy utána a következő 5%-os emelkedő egy része lendületből mehesse
Mátraházán lekanyarodtunk Kékestető irányába, ahonnan a Mátra már egyáltalán nem volt kíméletes. Már rögtön a szakasz legelején egy keményebb 400 méterrel kezdtünk ahol átlag 9.7%-os meredekség mutatta, hogy a Kékestető és a Mátra sem tréfál. Ezen demó után változatos 5-18%-os emelkedőkkel kellett megbirkózni kb. 4 km-en keresztül, melyet a fák árnyéka és a tavaly felújított útburkolat enyhített csak. A célegyenes “mindössze” 7.5%-os meredekség volt – szinte megváltás a célegyenes előtti kanyarokban tapasztalható 10-13%-hoz képest.
A KTOF-ből 1 órán belül csak Balázs ért be, 59:44-gyel (kategóriájában 4., a férfi mezőnyben 66). Őt követte Zoli 1:06:47-tel (kategóriájában 20, férfi 79.).
20 perc múlva ért fel Abigél, aki keményen végigküzdötte a távot – apukája és egyben edzője Laci bringás kíséretében – úgy, hogy normál pedállal tekert fel és így állhatott a dobogó legmagasabb fokára 1:26:51-es idővel (kategória első, női 14. hely).”
Egy kemény versenyen vannak túl a csongrádi országúti bringások, és már készülnek a következő megmérettetésre.