Bár a tram-train (vasút-villamos, „vasvilla”) Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedik majd, de az egész térség – benne Szentes érdeklődését – figyelmét kiváltotta már eddig is, és bizonyára így lesz ez ezután is. Ez év január végén a MÁV-START szentesi telephelyén mutatták be a Vásárhely 1-es tram-traint.
Szűk két hónap múlva, március 9-én újabb konvoj indult el Valenciából Szentesre, a 12 “fős” Tram-train flotta 2. illetve 3. járművével.
A 406 002 március 16-án, két részletben, 9 és 17 órakor futott be a szentesi vasútállomásra, ahol már a két autódaru várta őket. A harmadik jármű várhatóan március 17-én érkezik meg Szentesre.
A villamosok vágányra helyezése után, a már itt lévő 001-es járműhöz hasonlóan beüzemelés, majd hatósági álló-, illetve nagy sebességű futópróba vár rájuk, Ezek után hamarosan megkezdhetik a leendő helyükön, Hódmezővásárhely és Szeged között az 50 ezer kilométeres tartampróbájukat, amely a végleges hatósági engedély megszerzésének egy újabb lépcsőfoka.
A harmadik tram-train érkezése tavasszal várható, az első három tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között 2021. szeptember végén állhat forgalomba.
A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.