A Szentes térségi nagyarányú közlekedésfejlesztésekkel kapcsolatban február 17-én tartott sajtótájékoztatót Farkas Sándor, a térség országgyűlési képviselője, agrár-miniszterhelyettes. Beszámolt arról, hogy több, a térséget, illetve Szentest érintő témákban döntött a kormány.
Tájékoztatást adott arról, hogy az 1926-ban épült, szentesi Kiss Zsigmond utcai Kurca-híd és az ide kapcsolható létesítmények újjáépítése elindulhat. (Erről egy nappal korábban már beszámoltunk.)
Ezúttal a térség országgyűlési képviselőjének tájékoztatójából azokat a fejlesztési elképzeléseket, döntéseket idézzük fel, melyek a térség kiemelten fontos útjainak felújítását célozzák meg.
Elkezdődik a 451-es főút Kiskunfélegyháza és Szentes közötti szakasza felújításának előkészítése a korábban tervezetthez képest emelt műszaki tartalommal. A fejlesztés a Szentes-Kertvárosból kivezető, valamint a Csongrád határa és a Kiskunfélegyházi elkerülő út közötti részt érinti, 42,5 kilométeren. 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősítik meg a burkolatot, 23 kilométer hosszan pedig a főúttal párhuzamos kerékpárút is épül.
Farkas Sándor ennek kapcsán arról is beszélt, hogy a Szentes-Csongrád közötti Tisza-hídon a jelenleg nem biztonságos kerékpáros közlekedés megoldása, biztonságossá tétele is szerepel a tervben. Hozzátette: a Csongrád-Csanád megyei közgyűlésnek is vannak erre vonatkozó tervei, pénzügyi forrása (Település fejlesztési Operatív programban), ezt a munkát összehangolják.
A tervek elkészítésére és az engedélyek megszerzésére 1,2 milliárd forintot biztosít a kormány. A 27,5-28 milliárd forint becsült költségű beruházás kivitelezése 2023-ban kezdődhet el.
Továbbá döntött a kormány a Szentest Derekegyházon keresztül Orosházával összekötő 4405-ös, illetve 4406-os út problémás szakaszának felújításáról is. A burkolatot itt is 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősítik meg, a kivitelezési szerződést várhatóan áprilisban kötik meg, a munkák jövő tavaszra fejeződnek be.
Mindezekről részletesebben tájékozódhat a videóból: